Kunde: Ragn-sells

kampanje:   Servicesjåfør – #Elskedeby

annonsering: Facebook, snapchat, 

#ELSKEDEBY – en unik vri med knallsuksess!

I anledning det store miljøprosjektet #elskedeby skulle Ragn-Sells ansette servicesjåfører – og ønsket en engasjerende kampanje. Det gikk over all forventning.

Medierådgiver: Anne-Lene Spanthus
Grafisk Design: Athanasia Siamos og Line Løvaas

BEDRE BYMILJØ

Sammen med bedriftene KLP og Bring ønsker Ragn-Sells å redusere både trafikk, utslipp og støy i byen, og rett og slett få et bedre bymiljø. Slik ble miljøprosjektet #ELSKEDEBY til.

Ragn-Sells skulle ansette servicesjåfører til dette prosjektet, og vi på Jobbsys.no hev vi oss rundt for å lage en kampanje. Målet var å skape et stort engasjement. 

 

Vi ønsket å skape en kampanje som traff ivrige søkere med rett utdanning og erfaring, samt de inaktive søkerne som allerede var i jobb. Målet var å gi dem en aha-opplevelse om dette prosjektet og jobbtilbudet. Det klarte vi. 

– Anne-Lene Spanthus, byråleder i Jobbsys.no

 

KREATIV UTFORMING

Kreativt team fikk oppgaven å lage bannere til Facebook- og Snapchatkampanje. Disse ble bygget opp i Photoshop og senere lagt på effekter i After-effects. Utfordringen her var å beholde en tydelig avsender -Ragn-Sells, men ha fokus på selve miljøprosjektet. Hele hensikten med kampanjen er å fenge mennesker som ønsker å jobbe for et bedre miljø.

 

 

Det var utviklet en god profil for #ElskedeBy med mye grafikk og bilder som vi ønsket å få med på bannerne. Vi ville også få med bevegelse for å skape oppmerksomhet.

– Athanasia Siamos, grafisk designer i Jobbsys.no

 

RESULTATER

Resultatet var over all forventning, og etter avsluttet kampanje var det kommet inn over 100 relevante søknader til stillingen.

 

 

Vi er meget tilfredse med både oppfølging og leveranser. Vår medierådgiver er lydhør og løsningsorientert, og i annonserings- spørmål er hun en viktig sparringspartner for oss.

– Susanne, HR-avdelingen i Ragn-Sells